YHDISTYS

Kotkan Latu ry perustettiin vuonna 1958 ja sen toiminta perustuu tarkoituksenmukaiseen järjestörakenteeseen, selkeään työnjakoon, vuorovaikutukseen ja yhteistyöhön sekä järjestön sisällä että ulkopuolella.

Toiminnan periaatteita ovat vastuullisuus, vaikuttavuus, kestävä kehitys, tasavertaisuus, ajankohtaisuus ja asiakaslähtöisyys. Lisäksi tavoitettavuus, jolla pyritään tekemään järjestö helposti lähestyttäväksi kaikkien toimintamuotojen ja toimipaikkojen suhteen.

Jäseniä yhdistyksessä on noin 340.

Kotkan Ladun toimintamuodot olivat perustamisen aikoihin hiihto, kävely ja retkeily. Toiminnan lisääntyessä on uusia lajeja tullut mukaan runsaasti. Nykyisin päälajit ovat hiihto, lumikenkäily, sauvakävely/kävely, retkeily, pyöräily ja perheliikunta.

PETÄJÄPIRTTI

Kotkan Ladun tukikohtana on Petäjäsuolla (Petäjäsuontie 34) oleva Petäjäpirtti. Tukikohta antaa oivat mahdollisuudet liikunnan harrastamiseen. Talvella hienot hiihtoladut sekä lumikenkäilymaastot. Kesällä patikkareitti Rahkanpolku ja marjastus/sienestysmaastot. Suksihuolto toimii Petäjäpirtillä koko hiihtokauden ajan.

Läheltä löytyvät Rahkanpolku ja Kirkkokankaan laavu, jotka mahdollistavat kaikenikäisten ja -kuntoisten ulkoilun hyvin merkityillä poluilla.  Pihapiiristä löytyy myös grillikatos kaikkien ulkoilijoiden vapaaseen käyttöön esim. eväiden nauttimiseen ja makkaran paistoon – omat puut mukaan!

Kirkkokankaan laavulle on vain kilometrin matka ja Rahkan laavu tarjoaa metsänkätköissä levähdyspaikan kulkijoille. Reitti vie myös Moronvuoren päivätuvalle Valkmusan kansallispuistoon.

Alueella on myös suosittu 20-väyläinen frisbeegolfrata, jonka ylläpidosta vastaa Frisbeekotkat ry. Lisäksi löytyy yhteistyönä Kymin Suunnistajien kanssa laaditut kiintorastit sekä Petäjäsuon että Aittakorven metsistä. Kartat voit ladata Kymin Suunnistajien nettisivulta: kyminsuunnistajat/kartat.

Jäsenistölle Petäjäpirtti tarjoaa saunomista, lettuiltoja, soppaa, makkaranpaistoa, tapaamisia, talkoilua yhteiseksi iloksi ja paljon muuta.

Petäjäpirttiä voi vuokrata esim. kokoustiloiksi, työyhteisön toimintapäiviin, pieniin juhliin yms. Pirtin vuokrauksesta voit kysyä Tanja Heinolta p. 0440 260670.

Kotkan Latu ry on aktiivisesti mukana Kymi-Vuoksen latualueen tapahtumissa ja osallistuu keskusjärjestön kokouksiin ja koulutuksiin.

KOKOUKSET

Kotkan Ladun hallitus kokoontuu kevätkaudella seuraavasti: 9.1., 6.2., 5.3., 8.4. ja 7.5.

Jos sinulla on asia, jonka haluaisit hallituksen käsittelevän, laita siitä tieto sihteerille ennen kokousta; latutiedotus@gmail.com.

KEVÄTKOKOUS pidetään 23.4.2024, tervetuloa!